Translate

sâmbătă, 24 noiembrie 2012

Studiu de marketing



Ce gandeste cumparatorul roman


 Din primul studiu, desfasurat pe parcursul mai multor ani de reputatul antropolog Vintila Mihailescu se desprind urmatoarele:
-          Romania este o societate cu o comunicare orala, relationala, participativa, mai degraba traditionala decat istorica;
-          Orientarea inclina spre zvon si barfa;
-          Increderea este mai degraba interpersonala decat institutionala;
-          Orizontul strategic este pe termen scurt; (  :(  )
-          Totul poate fi negociat/renegociat pana in ultima clipa
Din punct de vedere al aplicabilitatii in marketing si publicitate, sint preferate reclamele narative, care spun o poveste, imaginea domina cu tiranie viata de zi cu zi, manifestandu-se prin supralicitarea exteriorului, a impresiei lasate in fata celorlalti (casa, masini, imbracaminte scumpe, peste posibilitatile materiale) si cu efecte directe asupra preferintelor generale pentru topuri, branduri, imaginea tarii.

Spiritul romanesc este propice infloririi initiativelor culturale underground si cladirii de retele (cercuri) sociale de incredere.

Al doilea studiu, din care Adina Vlad de la Unlock Market Research a prezentat o parte dintre concluzii, a gasit trasaturi comune si comportamente care definesc romanul, ca entitate:
-          Tindem spre grup pentru a ne uni slabiciunile, nu fortele;
-          Reactionam doar atunci cand nu mai avem nimic de pierdut (dar nu renuntam, nu abandonam, ci totusi, reactionam);
-            Curajul este perceput ca o forma de inconstienta iar a fi diferit ameninta echilibrul social si intimideaza;
-          Asteptam “Salvatorul”, care sa vina sa faca, sa lupte, sa riste pentru a implini dorinte si vise;
- se fac comparatii, lucrurile sint intoarse pe toate fetele, se despica firul in patru;
-          A doua cea mai importanta valoare la romani este a face ceea ce a promis, adica dublarea mesajului, a vorbelor, de fapte.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu