Ce gandeste cumparatorul roman
Din primul studiu, desfasurat pe
parcursul mai multor ani de reputatul antropolog Vintila Mihailescu se desprind
urmatoarele:
-
Romania este o societate cu o comunicare orala, relationala, participativa, mai
degraba traditionala decat istorica;
-
Orientarea inclina spre zvon si barfa;
-
Increderea este mai degraba interpersonala decat institutionala;
- Orizontul strategic este pe
termen scurt; ( :( )
-
Totul poate fi negociat/renegociat pana in ultima clipa
Din punct de vedere al aplicabilitatii in marketing si
publicitate, sint preferate reclamele
narative, care spun o poveste, imaginea domina cu
tiranie viata de zi cu zi, manifestandu-se prin supralicitarea exteriorului, a impresiei
lasate in fata celorlalti (casa, masini, imbracaminte scumpe, peste
posibilitatile materiale) si cu efecte directe
asupra preferintelor generale pentru topuri, branduri, imaginea
tarii.
Spiritul romanesc este propice
infloririi initiativelor culturale underground si cladirii de retele (cercuri)
sociale de incredere.
Al doilea studiu, din care Adina Vlad
de la Unlock Market Research a prezentat o parte dintre concluzii, a gasit
trasaturi comune si comportamente care definesc romanul, ca entitate:
- Tindem spre grup pentru a ne uni
slabiciunile, nu fortele;
-
Reactionam doar atunci cand nu mai avem nimic de pierdut (dar nu renuntam, nu
abandonam, ci totusi, reactionam);
-
Curajul este perceput ca o forma de inconstienta iar a fi diferit ameninta echilibrul social si intimideaza;
-
Asteptam “Salvatorul”, care sa vina sa faca, sa lupte, sa riste pentru
a implini dorinte si vise;
- se fac comparatii, lucrurile sint intoarse pe toate
fetele, se despica firul in patru;
- A
doua cea mai importanta valoare la romani este a face ceea ce a promis, adica dublarea mesajului, a
vorbelor, de fapte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu